Wat kan ik doen met bezoekersinformatie per ticket?

Lees hier hoe je bezoekersdata per ticket toevoegt.


In een eerder verschenen handleiding zijn we ingegaan op wat bezoekersinformatie betekent en wat je er precies mee kunt. In deze handleiding lees je hoe je bezoekersinformatie per ticket (gepersonaliseerd) toe kan voegen.

Hoe voeg ik de bezoekersinformatie toe die ik per ticket wil weten?

1.
Ga naar Dashboard' en kies ‘Evenementen’

2. Kies het evenement waarvoor je bezoekersinformatie toe wilt voegen en klik op de blauwe button met ‘Evenement bewerken’.

3. Je ziet links vijf icoontjes staan. Klik op het ticket (tweede van boven) om een ticket te bewerken.

4. Je kunt nu een bestaand of nieuw ticket aanpassen. Dit doe je door rechts op ‘Bewerken’ of op ‘Nieuw ticket’ te klikken.

5. Je bent nu in de omgeving waar je je tickets geheel naar wens aan kunt passen. Om bezoekersinformatie toe te voegen klik je op ‘Meer opties’ en vervolgens op ‘Vragen per ticket’. Met deze functie kun je vragen stellen aan je bezoekers om bezoekersinformatie te verzamelen.

6. Als je ‘Vragen per ticket’ selecteert opent zich een menu waar je verschillende informatie ziet staan. Bovenaan zie je algemene informatie zoals ‘Naam’, ‘Achternaam’ en ‘Stad’. Dit kan sowieso handig zijn als je bijvoorbeeld wilt weten uit welke steden je bezoekers komen.

7. Als je wilt, kun je je eigen vragen aan deze lijst toevoegen. Je doet dit door links in het menu op 'Beheren' te klikken en 'Bezoekersinformatie' te selecteren. Klik vervolgens op de blauwe knop 'Nieuw' om een nieuw venster te openen waarin je een nieuwe bezoekersvraag kunt aanmaken.

8. Je ziet verder ‘type’ en ‘validatie’ staan. Weet je niet wat deze termen betekenen en wat je er mee kunt? Lees dan de de eerder verschenen algemene handleiding (stap 3, 4 en 5) over bezoekersinformatie waar je kunt lezen wat deze termen precies inhouden en wat je er mee kunt doen.

Bedankt voor het lezen! Mocht je vragen of feedback hebben, neem contact op via de chat of via info@eventix.io