Hoe annuleer ik mijn evenement en kan ik mijn ticketkopers terugbetalen?

Ontdek hoe je jouw geannuleerde evenement volledig kunt laten terugbetalen en je jouw ticketkopers kunt laten doneren.

Niemand wil een evenement annuleren, maar soms is er geen andere optie. In deze handleiding laten we je het proces van een geannuleerd evenement zien, zodat je weet wat je kunt verwachten.


Hoe annuleer ik mijn evenement en kan ik mijn ticketkopers terugbetalen?


1.
Ga naar het 'Dashboard'.

2. Kies 'Evenementen'.

3. Zoek het evenement dat je wilt terugbetalen en klik op het dropdown-menu aan de rechterkant.

4. Selecteer “Refund Settings”.

5. Selecteer “volledige evenement refund (met donatie mogelijkheid)” en kies een van de hieronder beschreven opties. Als je jouw evenement liever wilt verplaatsen, kun je een van die opties selecteren. Lees hier meer over het verplaatsen van je evenement.

Optie 1: Terugbetaling evenement - Geen optie om te doneren

Met deze eerste optie is er geen mogelijkheid voor ticketkopers om te doneren. Er wordt direct een som opgemaakt van het totaal terug te betalen bedrag en dit wordt overgemaakt aan de kaartkopers.

Instellingen:

Tijdlijn:

  1. Eerst berekenen we de som van alle terugbetalingen die moeten worden gedaan. Het is mogelijk dat je het saldo op je bedrijfsaccount in het Dashboard moet aanvullen om de terugbetalingen door ons te laten uitvoeren. Check je saldo hier.

  2. Zodra er voldoende saldo op je bedrijfsrekening staat, voeren wij de terugbetalingen direct uit.

  3. Binnen drie tot vijf werkdagen krijgen alle kaartkopers hun geld terug.

 

Optie 2: Evenement terugbetalen - Optie om te doneren

De tweede optie is om je evenement te annuleren en je ticketkopers een terugbetaling aan te bieden met de mogelijkheid om een ​​donatie te doen.

Hier kun je kiezen of je wilt dat Eventix je ticketkopers een geautomatiseerde e-mail stuurt. In deze e-mail leggen we uit dat het evenement is geannuleerd en dat een donatie kan worden gedaan door op de bijgevoegde link te klikken. Deze link verwijst hen naar de orderstatuspagina (dezelfde link die ze ontvangen wanneer ze tickets kopen), waar de ticketkopers kunnen kiezen om de volledige ticketprijs of een fractie ervan te doneren.

Je kunt een uiterste datum en tijd instellen waarbinnen je ticketkopers je kunnen laten weten of ze een deel van hun orderbedrag willen doneren. Donaties worden geaccepteerd tot de door de organisator gekozen einddatum en -tijd.

Als de ticketkoper niets invoert, wordt de bestelling automatisch behandeld als een volledige terugbetaling. Na het verstrijken van deze datum wordt een saldo opgemaakt van het totaal terug te storten bedrag.

Instellingen:

Tijdlijn (inclusief de e-mail van Eventix):

  1. Binnen 24 uur sturen we je ticketkopers een e-mail met instructies over hoe ze een donatie kunnen doen en wanneer de uiterste datum is.

  2. Zodra de sluitingsdatum voorbij is wordt het formulier waarmee ticketkopers een terugbetaling kunnen aanvragen gesloten. We gaan ervan uit dat alle kaartkopers die geen donatie hebben gemaakt een volledige terugbetaling willen.

  3. De dag na de sluitingsdatum berekenen we de som van alle terugbetalingen die moeten worden gedaan. Het is mogelijk dat je het saldo op je bedrijfsaccount in het Dashboard moet aanvullen om de terugbetalingen door ons te laten uitvoeren. Check je saldo hier.

  4. Zodra er voldoende saldo op je bedrijfsrekening staat, voeren wij de terugbetalingen uit. Dit proces kan niet worden teruggedraaid.

  5. Binnen drie tot vijf werkdagen krijgen kaartkopers die om terugbetaling hebben gevraagd hun geld terug.

Stap 2

Je moet het terug te betalen bedrag aan ons beschikbaar stellen. Check je saldo hier. Zodra de betaling is gedaan, betalen we je ticketkopers onmiddelijk terug. 

Zodra de deposit betaald is, duurt het 3-5 werkdagen voordat je ticketkopers hun geld op hun rekening hebben staan. Helaas hebben we geen controle over dit proces zodra de terugbetalingen zijn uitgevoerd.

Let op: Communiceer het proces duidelijk met je ticketkopers. De e-mail die we sturen in optie 1 is GEEN vervanging voor de communicatie tussen jou en je ticketkopers.

Let op 2: Zorg ervoor dat je bij het annuleren van een evenement de kaartverkoop offline haalt. Dit doe je door de tickets uit de shop te halen.


Als je nog vragen hebt over het terugbetalingsproces, laat het ons dan weten in de chat aan de rechterkant of door een e-mail te sturen naar info@eventix.io.