Hoe pas ik de kleuren van mijn ticketshop aan?

Ontdek hoe je de kleuren van jouw ticket shop in 13 stappen aanpast.


Het kan zijn dat je de basiskleuren te standaard vindt of dat de kleuren oranje en blauw niet bij je huisstijl passen. Dat begrijpen we, daarom kun je van ieder specifiek element zelf een kleur kiezen om je ticket shop in lijn met je branding te brengen. In deze handleiding laten we zien hoe je dat kunt doen:

1. Ga als eerste naar het 'Dashboard'. Klik op ‘Beheren’ en vervolgens op ‘Evenementen’. Hier kun je het evenement kiezen waarvoor je de kleuren van de ticketshop wilt veranderen door op 'Bewerk evenement' te klikken.

2. Links zie je vijf verschillende iconen staan. Eén daarvan is het winkelwagentje. Door hierop te klikken kun je je ticket shop naar wens aanpassen.

3. In eerste instantie kun je nu de primaire en secundaire kleur aanpassen. Wil je meer vrijheid in het aanpassen van de kleuren, zorg ervoor dat je 'Shop styling' hebt aangevinkt. Deze optie vind je bij 'Meer opties'.

EVENTIX TIP
Kies de kleuren van je branding om je ticketshop zowel persoonlijker als herkenbaarder te maken.

4. We willen dat je je shop zo uniek mogelijk maakt, dus hebben we een geavanceerde functie toegevoegd waarmee je de kleuren van elk afzonderlijk element in je ticketshop kunt bewerken. Je krijgt toegang tot deze functie door op 'Fine-tune kleuren' te klikken. Dit vindt je onder de velden primaire en secundaire kleuren.

 

Header
5.
Je kunt nu de kleuren naar wens uitkiezen. Rechts in het scherm zie je live de aanpassingen die je aan het doen bent. In het geval van de ‘Header/Footer’ veranderen de bovenste en onderste strook van de pagina.

6. De ‘Navigation step normal’: dit zijn de stappen die ‘niet actief’ zijn in de ticketshop, ofwel de stappen waar de bezoeker niet in zit. Wij hebben ervoor gekozen om een lichtere kleur blauw te pakken dan de ‘Header/Footer’ vanwege de passieve functie die deze kopjes hebben. Uiteraard kun jij je eigen voorkleur kiezen.

EVENTIX TIP
Kies bij de ‘Navigation step normal’ voor een ‘zachtere’ kleur dan je ‘Header/Footer’, zodat de focus van je bezoeker niet gericht is op passieve onderdelen.

7. De ‘Navigation step active’: Dit is het gedeelte in de drie stappen die ‘actief’ is. Hier hebben wij gekozen voor onze secundaire kleur, zodat het opvalt en duidelijk is dat dat het actieve onderdeel van de ticketshop is.

Tickets Page
8.
De ‘Event title’: Dit is simpelweg de strook waarin jouw niet te missen evenement staat. Je kunt hier de kleur van de achtergrond en de tekst aanpassen.

9. ‘Tickets’: Het onderdeel waarbij de bezoeker aan kan geven hoeveel tickets hij af wil nemen. Kies hier voor een opvallende kleur, je wilt tenslotte dat bezoekers zo vaak mogelijk op ‘+’ klikken.

10. ‘Coupons’: Heb je een pakkende actie voor hondstrouwe bezoekers? Ook hier kun je de kleuren aanpassen. Je kunt er voor kiezen om deze optie onzichtbaar te maken, zodat je bezoekers niet eens de mogelijkheid hebben om je kortingscode te gebruiken. We raden het uiteraard af, maar je hebt de mogelijkheid. Wil je meer weten over het gebruik van kortingscodes? Klik dan hier.

 

Other
11. ‘Body’:
Dit is het element wat je - met uitzondering van de ‘Buttons’ - nog niet hebt aangepast. Wij hebben ervoor gekozen om dit zo simpel mogelijk te houden door wit en zwart als ‘kleur’ te gebruiken.

12. ‘Buttons’: Dit is het element onderaan de pagina waar ‘Volgende’ staat, maar het aanpassen van deze settings beïnvloed ook de ‘Terug’-knop in de volgende stappen. De tekst van de ‘Terug’-knop is hetzelfde als de tekst van ‘Volgende’. Ook hier kun je zowel de kleur van de achtergrond als van de tekst aanpassen.

13. ‘Panels’: Dit is het element als je bezoeker op ‘Volgende’ heeft geklikt om zijn persoonsgegevens in te vullen. Je komt zelf op deze pagina door in de ‘Live preview’ rechts een ticket te selecteren en op ‘Volgende’ te klikken.




Bedankt voor het lezen! Mocht je vragen of feedback hebben over de uitleg, neem contact op via de chat of via info@eventix.io.