Hoe verkoop ik tickets via Instagram?
Lees hoe je via Instagram tickets verkoopt voor jouw evenement.
Instagram is een van de grootste social media platforms en is een uitstekend platform om je evenement te promoten en in contact te komen met je publiek. Over het algemeen kondigen organisatoren hun evenementen, artiesten en activiteiten aan via Instagram, maar hoe verkoop je daadwerkelijk tickets via Instagram?
Hoe verkoop ik tickets via Instagram?
Momenteel is er geen manier om je ticketshop op Instagram te implementeren. Je kunt echter wel in de bio van je account een link naar je ticketshop plaatsen. Bedenk wel dat je in een bericht slechts naar één enkele link kunt verwijzen. Als je meerdere ticketshops voor verschillende evenementen hebt, kun je een tool zoals Linkin.bio of Linktree gebruiken om naar al je ticketshops te linken.
Als alternatief kun je gebruik maken van link stickers. Voeg een klikbare link toe aan je verhaal door bij het aanmaken van jeverhaal ‘link stickers’ te selecteren uit de lijst interactive stickers.
Op Instagram klik je op het '+' icoontje in de rechterbovenhoek
Kies 'Verhaal' uit het menu
Maak of selecteer een foto of filmpje die je wilt gebruiken om je evenement te promoten
Zodra je klaar bent, tik je op het sticker-icoontje bovenin je scherm
Zoek de 'Link' sticker en druk erop
Typ of plak de URL waarnaar je de sticker wilt laten linken
Plaats je sticker
Deel je verhaal
Als je meerdere keren een bericht plaatst (of op meerdere platforms), kun je nagaan welke berichten op welk platform tot de meeste verkochte kaarten hebben geleid. Om dit te weten te komen gebruik je onze trackers, waarmee je voor elke post een unieke link kunt genereren. Wil je hier meer over lezen? Bekijk dan onze gids over het gebruik van tracking links.
Heb je vragen of feedback? Neem dan contact met ons op via de chat rechtsonder of door een mailtje te sturen naar info@eventix.nl.