Hoe maak ik een bestaande order ongeldig?

Het verwijderen van een order doe je in een paar stappen.


Het kan voorkomen dat een ticketkoper contact met je zoekt om een order te verwijderen. Het verwijderen van een order gaat gemakkelijk via het Dashboard.

Hoe verwijder ik een order?

1. Ga naar het 'Dashboard' en vul de naam (of ordernummer) van de bezoeker in bij ‘Search in orders’. Zorg ervoor dat je in de Company Switcher het bedrijf hebt gekozen dat bij de bestelling past.

2. Je ziet nu een lijst van alle geplaatste bestellingen die overeenkomen met de naam die je invoerde, en ook van eventuele gelijksoortige resultaten. De lijst toont ook de datum waarop de bestelling geplaatst werd en bij welke winkel ze gekocht werd; zorg ervoor dat je de juiste bestelling gevonden hebt om ongeldig te maken en klik erop.

3. Klik op het icoontje rechts. 

4. Je komt in de omgeving waar je de details van de order ziet en waar je de mogelijkheid hebt om een order ongeldig te maken. Je ziet in je scherm een menu met onder andere ‘Bekijk’ en ‘Bewerk tickets’. Je verwijdert een order door op ‘Order ongeldig maken’ te klikken.

5. Op dit scherm kun je nu de methode van ongeldigverklaring kiezen uit het dropdown menu onder het kopje 'Terugbetalen'. Kies 'Ticket annuleren en NIET terugbetalen' als je ongeldig wilt maken zonder terugbetaling.

6. Voer onder 'Reden' de reden voor het ongeldig maken van de bestelling in. Zodra je klaar bent, vink je het vakje aan om aan te geven dat je begrijpt dat dit proces niet ongedaan kan worden gemaakt en klik je op 'Opslaan'.


Je hebt de order verwijderd! Mocht je vragen of feedback hebben, laat het ons weten via de chat of stuur een mail naar info@eventix.io.