Hoe verkoop ik tickets via TikTok?

Lees hoe je via TikTok meer tickets voor jouw evenement verkoopt.


TikTok is een steeds effectiever kanaal waarmee je jouw evenement kunt promoten. Over het algemeen gebruiken organisatoren TikTok om hun evenementen, line-up en andere activiteiten te promoten, maar hoe verkoop je tickets via TikTok?

Hoe verkoop ik tickets via TikTok?

Omdat TikTok in de eerste plaats een op video gebaseerd platform is, zijn er momenteel geen manieren waarop je je ticketshop kunt integreren. De enige manier waarop je momenteel tickets voor je evenement via TikTok kunt verkopen is door op het platform te adverteren. Er zijn verschillende soorten advertenties die je kunt gebruiken om je evenement op TikTok te promoten: 

  1. TopView

  2. Brand Takeover

  3. Branded Hashtag Challenges

  4. Branded Effects

  5. In-Feed Ads

Hiervan hebben de TopView advertenties de hoogste doorklikratio voor de call-to-action en de laagste skip rate. In-Feed Ads zijn ook relatief effectief en veel goedkoper in gebruik. Als je je advertentie aan je ticketshop wilt koppelen, kun je de deze stappen volgen om de link naar jouw ticketshop te vinden. Onthoudt wel dat je voordat je advertenties op TikTok kunt plaatsen, je jouw account als bedrijf moet registreren.



Als je meerdere keren een bericht plaatst (of op meerdere platforms), kun je nagaan welke berichten op welk platform tot de meeste verkochte kaarten hebben geleid. Om dit te weten te komen gebruik je onze trackers, waarmee je voor elke post een unieke link kunt genereren. Wil je hier meer over lezen? Bekijk dan onze gids over het gebruik van tracking links

Heb je vragen of feedback? Neem dan contact met ons op via de chat rechtsonder of door een mailtje te sturen naar info@eventix.nl