Wat is Late Personalisation?

Ontdek wat Late Personalisation is en wat de voordelen zijn.

Normaal gesproken vult de persoon die de tickets bestelt zijn contactgegevens in voordat hij betaalt. Om het bestelproces te versnellen kun je er voor kiezen om de tickets pas na de betaling te laten personaliseren.

In het geval van Late Personalisation wordt de ticketkoper na het bestelproces en de betaling gevraagd hun naam en contactgegevens in te voeren voordat de tickets kunnen worden gedownload.

Als de ticketkoper meer tickets heeft gekocht, kunnen zij direct de gegevens van de andere ticketkopers in hun groep invullen. Na personalisatie kunnen alle tickets worden gedownload, één voor één of allemaal tegelijk.

Dit heeft twee voordelen: ten eerste wordt het bestelproces verkort, wat leidt tot hogere conversies, en ten tweede kun je binnen de bestelling de gegevens van elke ticketkoper opvragen. Dit betekent dat je in totaal  meer gegevens verzamelt over je ticketkopers, waardoor je in de toekomst beter geïnformeerde beslissingen kunt nemen. 

Je kunt gegevens verzamelen over de woonplaatsen van je bezoekers, waardoor je een beter idee hebt van waar je je advertenties voor het volgende evenement op kunt richten. Daarnaast zou je de verhouding tussen mannelijke, vrouwelijke en non-binaire ticketkopers kunnen bekijken om beter te begrijpen welke tone of voice je moet gebruiken in je volgende social media berichten. Je kunt ook aangepaste vragen en velden toevoegen die door ticketkopers moeten worden ingevuld.


Hoe activeer ik Late Personalisation voor mijn tickets?

Wil jij Late Personalisation voor de tickets op jouw evenement activeren? Neem dan contact op met ons Customer Success team. Je kunt contact met ons opnemen via de chat rechtsonder of door een e-mail te sturen naar info@eventix.io. Geef hierbij aan voor welk(e) evenement(en) en ticketsoort(en) je Late Personalisation wilt activeren.