Hoe verkoop ik tickets via Snapchat?
Lees hoe je via Snapchat tickets verkoopt voor jouw evenement.
Steeds meer organisatoren gebruiken Snapchat als methode om hun evenementen te promoten. Over het algemeen gebruiken organisatoren Snapchat om hun evenementen, line-up en andere activiteiten te promoten, maar hoe verkoop je tickets via Snapchat?
Hoe verkoop ik tickets via Snapchat?
Snapchat is draait als platform voornamelijk om foto’s en videos, en biedt momenteel geen ondersteuning voor de integratie van ticketshops. Gelukkig kun je via korte video-advertenties van 3-10 seconden wel naar jouw ticketshop linken binnen het platform. Gebruikers van Snapchat kunnen dan op elk moment tijdens de video omhoog swipen om meteen naar je ticketshop te gaan.
Als je op een organische manier tickets wilt verkopen, kun je ook een link naar je ticketshop delen in je Snapchat verhaal wanneer je een snap uploadt.
Zo voeg je een link aan je Snapchat verhaal toe:
Open in Snapchat je Snapchat camera en maak een foto of neem een video op
Klik op het paperclip-icoon aan de rechterkant
Plak de link naar je kaartjeswinkel in de URL balk
Klik op de knop 'Aan Snap toevoegen'
In de Snapchat camera kijk je of de paperclip onderaan wit omcirkeld is. Dit betekent dat de link met succes aan de snap is vastgemaakt.
Rond het personaliseren van je snap af
Deel je snap
Als je meerdere keren een bericht plaatst (of op meerdere platforms), kun je nagaan welke berichten op welk platform tot de meeste verkochte kaarten hebben geleid. Om dit te weten te komen gebruik je onze trackers, waarmee je voor elke post een unieke link kunt genereren. Wil je hier meer over lezen? Bekijk dan onze gids over het gebruik van tracking links.
Heb je vragen of feedback? Neem dan contact met ons op via de chat rechtsonder of door een mailtje te sturen naar info@eventix.nl.