Hoe maak ik een scanner login aan en hoe gebruik ik deze?
Leer waar je scanner logins kunt vinden, aan kunt maken en gebruiken.
Met de Eventix Ticket Scanner app is het mogelijk om je eigen telefoons te gebruiken om tickets te scannen. De app is te verkrijgen voor zowel iOS als Android. Via het Eventix dashboard heb je als organisator de vrijheid om scanner logins zo in te stellen als jij wilt. Het instellen werkt als volgt:
1. Ga in het Eventix dashboard naar ‘Entree management’ en klik op ‘Scanner logins’.
2. Kies het evenement waarvoor je de scanner login wilt aanmaken.
3. Er is al een automatisch gegenereerde scanner login aangemaakt. Deze login scant alle tickets van het evenement en kan met alle scanners gebruikt worden. Zodra je een eigen login wilt aanmaken klik je op ‘+ Nieuw’
4. Stel de scanner login in door het een naam te geven zoals bijvoorbeeld: Entree, VIP entree, Parkeren of Pendelbus. Vul eventueel een eigen gebruikersnaam of wachtwoord in. Hiermee kan je later inloggen in de ticket scan app.
5. Kies vervolgens de tickets die gescand kunnen worden met de scanner login en klik op ‘toepassen’ en vervolgens op ‘opslaan’.
6. De aangemaakte scanner login is klaar voor gebruik. Je kan in de eventix scanner app inloggen op 2 manieren: Via een QR-code, of een gebruikersnaam en wachtwoord van de aangemaakte scanner login.
7. De login QR-code kan je vinden door op ‘Toon login’ te klikken in het scanner logins menu.
8. Na het inloggen zijn de tickets bij de scanner(s) ingeladen. Nu kun je van start gaan met het scannen!
Bedankt voor het lezen! Heb je vragen of feedback? Neem contact met ons op via de chat of via info@eventix.io.