Tickets verkopen evenement

Online tickets verkopen met Eventix

Verkoop online verschillende soorten tickets voor jouw evenement.

Start met Eventix

De verschillende soorten tickets die voor een evenement in de verkoop gaan.

Er zijn verschillende soorten tickets die voor een evenement verkocht kunnen worden. Denk alleen al aan de verschillende fases van een ticketverkoop, zoals ‘early bird’, ‘regular’ en ‘late bird’. Daarnaast zijn er de groepstickets, VIP-tickets en combitickets.

In principe kun je alles dat een bezoeker nodig heeft verkopen met een ticket. Lockers, consumptiemunten, parkeerkaarten. Je kunt er bij Eventix een ticket voor verkopen. In de meeste gevallen raden we zelfs aan om ticket(s) voor optionele producten in de ticketshop aan te bieden.

Verkoopt een evenementorganisator verschillende tickets en optionele producten? Dan worden de verschillende aankopen van de bezoeker(s) samengevoegd tot één scanbare QR-code. Zo is tickets kopen voor bezoekers overzichtelijk en faciliteer je een soepele Entree Management tijdens het evenement.

Hoe om te gaan om met ticket(s) die worden doorverkocht?

Bezoekers kunnen gekochte tickets voor een evenement op verschillende manieren doorverkopen. Het meest gebruikte platform is TicketSwap, een tool die speciaal gebouwd is om veilig en betrouwbaar tickets voor evenementen te kunnen doorverkopen. Eventix heeft een samenwerking met TicketSwap en ondersteunt de SecureSwap. De SecureSwap zorgt ervoor dat de QR-code van het doorverkochte ticket ongeldig wordt en er nieuwe, scanbare QR-code op het ticket wordt geplaatst.

Ontvang een hogere omzet van een ticketverkoop

Een hogere omzet van een ticketverkoop? Yes, please! Maar hoe ontvang je een hogere omzet bij het verkopen van tickets voor een evenement? Je kunt meer omzet genereren door middel van ‘upselling’. Upselling is het aanbieden van optionele producten van een evenement in de ticketshop van Eventix.

Zoals je eerder hebt gelezen raadt Eventix aan om optionele producten bij een ticket aan te bieden. Als je bijvoorbeeld consumptiemunten en een locker in de ticketshop aanbiedt, kunnen bezoekers goed voorbereid naar het evenement gaan. Een groot voordeel van bijvoorbeeld het aanbieden van consumptiemunten bij de ticketverkoop is dat minder bezoekers in de rij voor de munten staan. Meer tijd op het evenement = meer tijd tot consumptie = meer omzet. Bij evenementen die optionele producten aan de ticketshop hebben toegevoegd zien we een hogere omzet van een ticketverkoop dan bij edities waarbij dit niet gedaan is.

Het gebruik van kortingscodes bij het verkopen van tickets voor een evenement

Bij het verkopen van tickets kun je gebruik maken van kortingscodes. Kortingscodes zijn ideaal als je trouwe bezoekers wilt belonen of om inactieve ontvangers van je maillijst te bereiken. Daarnaast is een kortingscode ideaal advertentiemateriaal.
Via Eventix kun je unieke kortingscodes gebruiken en deze verspreiden via verschillende kanalen (bijvoorbeeld de mail) en de data gebruiken om conversie op deze kanalen te meten.

Het scannen van tickets op het evenement

Het scannen van tickets gebeurt - logisch - bij de entree. Uiteraard wil je als evenementorganisator dat de entree zo soepel mogelijk gaat. Het scannen van de tickets van bezoekers is hierbij van essentieel belang. Bij Eventix gebeurt het scannen van tickets via de Eventix Scan App. Met de Eventix Scan App kan iedere smartphone een gebruiksvriendelijke en razendsnelle scanner worden die rijen verslindt.

Uiteraard kun je het scannen van ticket(s) zelf doen. Het enige dat nodig is, is een smartphone waarop de Scan App gedownload kan worden. Als een evenementorganisator hulp nodig heeft bij het Entree Management van het evenement kan er via de Eventix Marketplace een aanvraag voor professionele entree managers ingediend worden.

Ticketverkoop als basis voor adverteren

Als de ticketverkoop live gaat, kopen bezoekers hopelijk tickets. Bij het kopen van tickets laten bezoekers gegevens achter. Deze data is ontzettend waardevol. Doordat je informatie hebt over jouw bezoekers, heb je informatie over jouw doelgroep. Als je via Facebook gaat adverteren, heb je de mogelijkheid om aangepaste doelgroepen te maken met die data. Facebook heeft ook de mogelijkheid om op zoek te gaan naar een nieuwe, soortgelijke doelgroep. Deze nieuwe doelgroep is op basis van de (demografische) data die bezoekers achter hebben gelaten bij het kopen van een ticket.

Ervaar de shop

Wil je weten hoe onze shop werkt of wat jouw klanten straks zien?

Start Demo

Styling

Bij Eventix vinden we dat je zelf bepaalt hoe de styling van je ticket(s) en ticketshop eruit komt te zien. Gebruik de kleuren van jouw huisstijl als kleur(en) voor de ticketshop en zet je designers aan het werk voor een eigen ticketachtergrond. De afmetingen van een ticketachtergrond is te vinden via het Eventix Ticket Template.

Tickets verkopen via een ‘Custom Shop’

Het verlengde van de styling is de custom shop die Eventix aanbiedt. Maak designs van hoe de ticketshop er uit moet komen te zien en stuur deze door. Eventix zorgt voor de vertaalslag tussen designs en een gebruiksvriendelijke en converterende ticketshop. Via deze links vind je een paar custom shops die door Eventix gemaakt zijn:

Tickets voor een evenement verspreiden via Songkick

Naast de online ticketshop van Eventix en gangbare kanalen zoals Facebook is er nog een optie om tickets voor een evenement te verspreiden: Songkick. Songkick is een tool die het voor artiesten en evenementorganisatoren mogelijk maakt om informatie over concerten en evenementen via Spotify, Shazam en Soundcloud te verspreiden. Met de integratie die Eventix met Songkick heeft, kan het bereik van een evenement vergroot worden.

Ga jij een evenement organiseren?

Wil je advies of meer informatie over hoe je het beste jouw ticketshop kan opzetten. Vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op.

Bedankt

We nemen zsm contact op.

Lees hier onze nieuwe blogs