Ticketshop
Eenvoudig in je website te integreren
Festivals, congressen en musea. Het is slechts een selectie uit de talloze opties waarvoor jij en ik tickets kopen. Het kopen van tickets gaat door middel van een kaartverkoopsysteem, maar wat is een kaartverkoopsysteem? En wat biedt het kaartverkoopsysteem van Eventix?
Het kaartverkoopsysteem van Eventix biedt een flexibele, gebruiksvriendelijke en snelle manier om tickets te verkopen. Het belangrijkste is dat Eventix focust op self-service. Het Eventix Dashboard en de bijbehorende handleidingen in het Eventix Help Centre zorgen ervoor dat een evenementenorganisator zonder hulp aan de slag kan.
Het kaartverkoopsysteem van Eventix geeft ontzettend veel mogelijkheden. Je past de kleuren van een ticketshop aan, uploadt een ticketafbeelding en zoekt naar behulpzame partners via de Eventix App Library.
We vinden een soepele manier van uitbetalen ontzettend belangrijk. Daarom betalen we standaard wekelijks de ticketomzet van de vorige week uit. Daarnaast heeft iedere evenementenorganisator voorkeuren als het gaat om uitbetalen. Met het kaartverkoopsysteem van Eventix kan een organisator zelf de periode van uitbetalingen aanpassen.
Het kaartverkoopsysteem van Eventix is zo ingesteld dat de mogelijkheden om te frauderen minimaal zijn en blijven. Eén van de getroffen maatregelen is de integratie van TicketSwap’s SecureSwap. De SecureSwap zorgt ervoor dat er een nieuwe QR-code op een verkocht ‘Eventixticket’ komt en de oude (van het originele ticket) code ongeldig wordt gemaakt. Naast de maatregelen die we al treffen, blijven we nieuwe oplossingen ontwikkelen om fraude tegen te gaan.
Naast het aanbieden van een kaartverkoopsysteem denken we mee over de vraag ‘Hoe kunnen er meer tickets verkocht worden?’ en schrijven we blogs over bijvoorbeeld ‘event marketing’. Wij geloven namelijk niet in het ‘klassieke’ beeld van een kaartverkoopsysteem en zullen op het gebied van ticketing alles uit de kast halen om samen met jou zoveel mogelijk tickets te verkopen.
Als evenementorganisator kun je optionele producten zoals munten, parkeerkaarten en campingtickets aan een ticketshop toevoegen. Dit doe je door middel van Collapses, waarbij je verschillende onderdelen toevoegt en sorteert.
Geregeld stellen ticketkopers de vraag of een ticket geprint moet worden. Dat hoeft niet en we raden altijd aan om gebruik te maken van het e-ticket.
Als je inzoomt op een ticket, zie je dat de inkt van de tekst ‘ lege bolletjes’ heeft. Wanneer een ticket alsnog geprint wordt, scheelt het in ieder geval een klein beetje inkt.
We halen onnodige programma’s van onze scanners. Zo zorgen we ervoor dat de batterij langer meegaat en de scanners minder snel aan de oplader moeten.
Wekelijks verzenden we tientallen scanners. We proberen zoveel mogelijk dozen opnieuw te gebruiken zonder nieuwe dozen aan te schaffen.
Het gebruik van een kaartverkoopsysteem heeft veel voordelen. Natuurlijk kun je met een kassa en pinautomaat bij de entree gaan zitten en alle bezoekers entree laten betalen. Maar dit kost tijd, energie en wachtrijen. Het doet dus uiteindelijk af een de beleving van jouw klant.
Een kaartverkoopsysteem is meer dan het verkopen van tickets. Het is een service die een evenementenorganisator rust en overzicht geeft. Daarnaast zitten er nog een aantal voordelen aan het gebruik van een kaartverkoopsysteem.
Discussies over ‘zij heeft voor mij betaald’ of ‘ik ben al binnen geweest’ bestaan niet meer.
Met het oog op duurzaamheid ontvangt een bezoeker een ticket direct in zijn mailbox.
Of een bezoeker om 7 uur 's ochtends of 11 uur 's avonds wilt kopen. Het (online) kaartverkoopsysteem is altijd open.
Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!
Maak jouw ticketshop