17 februari, 2025

Event budgeting 101: Essentials voor organisatoren van evenementen

Het organiseren van een evenement vraagt om een zorgvuldige budgettering en gedegen financiële planning om de kosten te dekken en als het even kan winst te genereren. In dit artikel delen we zowel onze interne inzichten, als de externe expertise van organisatoren, zoals Dennis Behlau, al 6x organisator van het Solar festival (30.000+ bezoekers per editie). 


We doen uit de doeken je hoe je een gedegen begroting maakt voor grote en middelgrote evenementen en hoe je de eventuele risico's beperkt en welke valkuilen je moet vermijden.


Projectplan en budget

Het organiseren van een evenement begint met het opstellen van een projectplan en een budget. Het projectplan beschrijft alle essentiële aspecten van het evenement, zoals locatie, capaciteit, muziekgenre of programma, doelpubliek, beveiliging, enz. Het projectplan is het belangrijkste document voor de benodigde vergunningen en toestemmingen van de betrokken overheidsinstellingen om het evenement te organiseren. Het budget maakt vaak deel uit van het projectplan. Het vertaalt je operationele plannen, beschreven in het projectplan, naar een financiële begroting en raming.


In de begroting maak je meestal onderscheid tussen de onderstaande kostencategorieën en of het hier een vaste en variabele kostenpost betreft.


Projectgroepkosten - Vast

Dit zijn voornamelijk de loonkosten van zzp'ers die door de organisator worden ingehuurd voor een specifieke dienstverlening. Ze kunnen zowel in de voorbereiding als op locatie werken. Beschouw dit als een soort verlengde van je vaste werknemers. 


Stel dat een bepaalde eenheid, zoals de productiecrew, moet worden ingehuurd voor specifieke werkzaamheden tijdens het evenement (opbouw, assisteren van personeel, enz.). In dat geval worden deze arbeidskosten opgenomen en begroot in het relevante subbudget, namelijk productie.


Locatiekosten - Gedeeltelijk vast

De huur van de locatie, inclusief alle benodigde faciliteiten en vergunningen, neemt een flinke hap uit het budget. Het is essentieel om van tevoren duidelijke afspraken te maken over wat wel en niet is inbegrepen bij de huur van de locatie. Locatiekosten voor grote evenementen kunnen ook variabel zijn (afhankelijk van de gemaakte overeenkomst).


Alle kosten voor de gemeentelijke vergunningen, inclusief (indien vereist) milieueffectrapportages, vallen onder vaste kosten.


Beveiliging en EHBO

Pas als de gemeente een vergunning heeft afgegeven, kun je beginnen met een raming van de totale kosten voor beveiliging & EHBO. De locatie, het soort evenement en de duur, maar vooral het aantal bezoekers, bepalen hoeveel beveiliging & EHBO je nodig hebt op het evenement. Denk hierbij aan beveiligers, eerstehulpposten, drinkwatervoorziening, etc.


De gemeente zal strikte richtlijnen hanteren die je in acht moet nemen bij het maken van plannen met de dienstverleners op het gebied van beveiliging en EHBO.


Podium- en facilitaire productiekosten - Gedeeltelijk variabel

Dit omvat zowel logistieke productieonderdelen zoals hekken en toegangswegen, parkeren en vervoer, als podiumproductie, inclusief licht en geluid. Het decor van het evenemententerrein valt ook onder deze categorie.


Het decor is het enige onderdeel dat als gedeeltelijk variabel kan worden beschouwd, omdat je in veel gevallen de locatie zo kunt aankleden als je zelf wilt.


Artiesten en entertainment - Gedeeltelijk variabel

De kosten voor het boeken van artiesten, inclusief hun benodigdheden en transport, kunnen flink oplopen en moeten al in een vroeg stadium in het budget worden opgenomen. We beschouwen deze kosten als gedeeltelijk variabel, omdat je je evenement kunt lanceren zonder de volledige line-up bekend te maken. Op basis van het succes van de vroege ticketverkoop kun je de kosten verhogen of verlagen.


Marketingkosten - Variabel

Dit zijn de kosten van online en offline marketingadvertenties om het gewenste publiek naar het evenement te trekken. Het belang van marketing kan niet vaak genoeg onderstreept worden. Als organisator werk je aan het beoogde concept, de inhoud en het merk dat je voor ogen hebt. Richt je je op specifieke muziek? Is een van de blikvangers je decor, of je creatieve programma en productie? Er zijn zoveel evenementen en bezoekers zijn op zoek naar een unieke ervaring. Het is dus essentieel dat je evenement zich onderscheidt en dat de bezoeker ziet wat je te bieden hebt.


Bij onlinemarketing kun je gemakkelijk de advertentie-uitgaven per verkocht ticket bijhouden, daarom adviseren we ook om te beginnen met onlinemarketing, om verschillende publieksgroepen en advertenties te testen. 


Je kunt offline marketing aan de mix toevoegen als je campagnes online zijn getest en goed lopen. Offline marketing is doorgaans moeilijker te volgen en dus riskanter. We beschouwen deze kosten als variabel omdat je dit budget na verloop van tijd gemakkelijk kunt verhogen of verlagen.


Eten & drinken (F&B) - Variabel

Op grote evenementen heb je al snel tientallen bars en dus een hoop onkosten. Denk aan pagodetenten, de bars, de uitgiftehardware, enzovoort. Deze hardwarekosten zijn relatief hoog. Daarom kan het de moeite waard zijn om exclusieve 'distributierechten' aan te bieden aan je leverancier (als je evenement groot genoeg is). Denk aan leveranciers als Swinkels, Heineken, Inbev, etc.


Samenwerken met deze partijen betekent dat ze exclusieve rechten krijgen op het evenement, zowel voor alcoholische als non-alcoholische dranken. Je kunt altijd afspraken maken over uitzonderingen. Afspraken zoals:

  • Provisie voor de organisator

  • Prijs per hectoliter (hoe lager de prijs, hoe aantrekkelijker voor de bezoeker)

  • Afspraken over hardware: De hardwareleveranciers nemen vaak zelf de kosten op zich.


Onvoorziene kosten

Vaak zijn er deelbudgetten, zoals variabele budgetten, die een marge nodig hebben voor onvoorziene kosten. De vuistregel is dat alle variabele budgetten een individuele marge moeten hebben: ~10% voor variabele categorieën, ~5% voor vaste categorieën, en een algemeen onvoorzien budget van ~5%.


Budgetten die redelijk onvoorspelbaar en variabel zijn, hebben veel meer kans op onvoorziene kosten. Als het bijvoorbeeld veel regent en je hebt houtchips nodig om de plassen water weg te krijgen of om te voorkomen dat alles een modderboel wordt, kan dat onvoorziene kosten toevoegen aan de productiekosten.



Overigens hebben deze kostencategorieën meer betrekking op festivalorganisatoren. De budgetten voor indoor clubavonden zullen er heel anders uitzien, vooral omdat je minder productiekosten hebt en de inkomsten van de bar vaak geheel of gedeeltelijk gereserveerd zijn voor de zaaleigenaar.


Voor elke kostencategorie kun je de kosten per bezoeker berekenen door de totale kosten van die post te delen door het aantal bezoekers. Dit geeft je een specifiek bedrag per bezoeker voor elke post. Als je alle kostenposten bij elkaar optelt en het totaal deelt door het aantal (verwachte) bezoekers, krijg je de gemiddelde kosten per bezoeker.



Het berekenen van de gemiddelde kosten per bezoeker is essentieel voor het vaststellen van de ticketprijs. Door de totale kosten per bezoeker te vergelijken met de verwachte inkomsten, kun je een ticketprijs vaststellen die de kosten dekt en winst genereert (of in ieder geval zorgt voor een gezond financieel evenwicht). Zo voorkom je verliezen en zorg je ervoor dat het evenement rendabel blijft.


Het kost meestal meerdere ramingen om tot een definitief budget te komen. Jij en je team die de koppen voor de zoveelste keer bij elkaar steken en het project en de productieplannen nog eens onder de loep nemen. Prioriteiten stellen en snijden in de kosten waar mogelijk, totdat je een budget hebt met een redelijke en realistische ticketprijs, zodat je onder aan de streep wellicht nog wat winst maakt.


Download deze template als je hulp nodig hebt bij het begroten van je evenement.




Opmerking: De template gaat ervan uit dat je consumptiemunten gebruikt voor je festival. Gebruik je contant geld of betaalsystemen zonder contant geld? Voer dan in plaats daarvan de verwachte omzet voor eten en drinken in het veld 'Omzet per consumptietype' in.


Eventix tip:

Voor festivals zien we vaak dat 100% verkoop van tickets 70-80% van de kosten dekken. Dit betekent dat je bij volledige capaciteit nog steeds 30-20% van je kosten moet dekken met je marge op eten en drinken. Als de ticketverkoop tegenvalt, moet je de deels variabele en variabele kosten terugschalen. Denk aan het decor, het verlagen van de kosten voor licht of muziek en technici. Als je op deze scenario's bent voorbereid, kun je een gezonde financiële balans behouden.



Inkomstenbronnen

Zodra je een eerste overzicht hebt van de kosten, kun je een raming gaan maken van je inkomsten en bepalen wat de gewenste inkomsten van je evenement zijn. 


De gewenste opbrengst is de som van je kosten plus de winst die je wilt maken. Dus als je kosten 250.000 EUR zijn en je wilt 80% dekken met ticketverkoop, dan moet je gewenste ticketverkoop 200.000 EUR zijn. De gewenste inkomsten uit de kaartverkoop zijn belangrijk om te berekenen, omdat dit weer nodig is om je ticketprijzen te bepalen.


We adviseren je om meerdere scenario's voor je ticketinkomsten op te stellen (bijv. een slecht, gemiddeld en goed scenario) en vervolgens een schatting te maken van je inkomsten uit eten en drinken (bijv. slecht, gemiddeld, goed) met de verwachte bezoekers.


Een slecht scenario voor je eten en drinken zou bijvoorbeeld slecht weer zijn. Bij buitenevenementen leidt dit standaard tot meer uitval en neemt de verhouding tussen verkochte drankjes en verkoop van eten toe. Aangezien de marge op eten lager is dan op drinken, zullen je totale inkomsten uit eten en drinken lager zijn. Op een festival is de marge op drank standaard ongeveer ~70%, terwijl de marge op eten ~30% is.



Als je voor elke inkomstenstroom drie scenario's maakt, heb je negen scenario's voor je totale inkomsten. Met deze scenario's kun je de totale winstgevendheid inschatten. Denk bij het doorlopen van deze scenario's aan vroege (voorlopende) indicatoren die je kunnen helpen om het meest waarschijnlijke scenario te bepalen. Aan de hand daarvan kun je bepalen welke speelruimte je hebt om de kosten aan te passen en de algehele winst te waarborgen.


Eerder beginnen met ticketverkoop, proberen een groter deel van je kosten variabel te houden of de bevestiging van vaste kosten uitstellen tot later helpen allemaal om een zekere mate van flexibiliteit te behouden.


Verschillende inkomstenbronnen:


Ticketverkoop

Ticketverkoop dekt vaak een aanzienlijk deel van de totale kosten (70-80%). Dit is de belangrijkste inkomstenstroom voor de meeste evenementen en vereist daarom veel aandacht en expertise.

Eventix tip:

Ticketshops converteren tussen de 5-20% van de bezoekers. Door je website en ticketshop te optimaliseren voor conversie kun je de ticketverkoop opschroeven.

Sponsors

Sponsoren kunnen zorgen voor extra en zeer welkome inkomsten. Zorg ervoor dat je de waarde van sponsordeals afweegt tegen de zichtbaarheid en de voordelen die sponsors krijgen.

Eventix tip:

Zet promoblokken aan in je ticketshop om drie advertentieblokken te maken op de Orderstatuspagina van je ticketshop. Deze pagina verschijnt zodra een bezoeker zijn bestelling heeft afgerond en wordt gemiddeld twee keer bezocht voor het evenement. Laat een belangrijke advertentieruimte die je aan sponsors kunt verkopen niet verloren gaan.

Food & Beverage

Eten en drinken verkopen op het evenement kan een belangrijke bron van inkomsten zijn. Deze inkomsten worden echter vaak verdeeld tussen de organisator en de verkopers. Gedegen en strategisch onderhandelen voor een goede marge is hier dus essentieel.

Eventix tip:

Verkoop tokens voor het evenement in de ticketshop. Dit vergroot meestal de verkoop van consumpties tijdens het evenement, omdat je bezoekers het gevoel hebben dat ze minder uitgeven.


Additional products

Aanvullende producten en merchandise is een inkomstenbron die vaak wordt vergeten. Aanvullende producten, zoals kluisjes, accommodatie, vervoer en merchandise, kunnen allemaal worden verkocht in een Eventix ticketshop. De gemiddelde tarieven waarvoor deze producten per bestelling worden bijgevoegd zijn:


  • Kluisjes: gemiddeld 15,7%*, variërend tussen 2% - 54%

  • Vervoer of parkeren: gemiddeld 15,0%*, variërend tussen 2% - 45%

  • Merchandise: gemiddelde betrekkingsgraad van 6,3%, variërend tussen 3% - 25%

  • VIP, bediening aan tafel of express entree: toegangsvoorkeur 20-40%, VIP of bediening aan tafel 2-8%.

  • Accommodatie: Tarieven zijn over het algemeen erg hoog voor evenementen voor zover relevant.


Het is slim om zoveel mogelijk van je inkomsten naar voren te halen (vóór het evenement) om je cashflow te verbeteren, omdat sommige leveranciers of artiesten vóór het evenement betaald willen worden.


Bovendien is het risico op tegenvallende inkomsten kleiner naarmate je de inkomsten eerder vastlegt. Als je bijvoorbeeld 2 maanden voor het evenement tokens hebt verkocht in de ticketshop en het is slecht weer tijdens het evenement, dan heb je tenminste al wat winst gegenereerd.


Ticketprijs strategieën

Als je een goed beeld hebt van de kosten van je evenement en de capaciteit/hoeveelheid tickets die je wilt verkopen, dan kun je de prijs van je tickets bepalen.


Met de juiste prijsstelling voor je evenement kun je verschillende klantsegmenten bereiken. Na de btw-verhoging in Nederland voor de culturele sector (festivals, musea, concerten, etc.) heeft expert Rene Goudriaan geschat dat een +1% hogere prijs voor podiumkunsten (inclusief festivals) zal leiden tot -0,5% minder ticketverkoop. De prijs is belangrijker dan ooit omdat consumenten nog steeds onder druk staan na de hoge inflatie van de afgelopen jaren.


Voor de meeste evenementen raden we aan om verschillende soorten tickets aan te bieden, zoals vroege vogel-, reguliere en late tickets, of gewone en VIP-tickets. Met deze strategie kun je verschillende klantsegmenten aantrekken en het bereik van je evenement vergroten. Als je meer wilt weten over verschillende strategieën voor ticketverkoop, bekijk dan ons webinar of lees dit artikel.


Hoe bepaal je de prijs?


Er zijn twee manieren om de prijs van je tickets vast te stellen. 


Allereerst kun je je ticketprijzen bepalen op basis van wat je denkt dat je publiek bereid is te betalen. Ten tweede kun je je ticketprijzen bepalen op basis van de kosten van je evenement, inclusief het geld en de moeite die je hebt gestoken in het creëren van de ervaring.

Je zou met het laatste kunnen beginnen en je prijs later kunnen vergelijken met die van de concurrentie. 


Ticketprijs op basis van de kosten van het evenement:

Om de prijs van de tickets voor je evenement te bepalen, moet je i) de verschillende soorten tickets bepalen die je wilt aanbieden, ii) de verdeling van je capaciteit over de verschillende soorten tickets bepalen en iii) de veiligheidsmarge die je wilt hebben. 


Nogmaals, we raden je af om je ticketprijs en/of budget te baseren op de verkoop van 100% van je capaciteit. Neem altijd een veiligheidsmarge van 20% in acht. Deze strategie geeft je een buffer voor onverwachte veranderingen. Bovendien slaap je een stuk rustiger als je weet dat je budget en je ticketprijs gebaseerd zijn op de verkoop van 80% van je capaciteit, in plaats van de volle 100%.

Hieronder zie je een voorbeeld van een evenement dat 200.000,- EUR aan ticketinkomsten nodig heeft:

  • Capaciteit: 10.000

  • Veiligheidsmarge: 20%

  • Ticket types:

    • Vroege vogel, met 25% toegewezen capaciteit

    • Reguliere tickets, met 45% toegewezen capaciteit

    • Laatkomers, met 30% capaciteitstoewijzing


Eerst bereken je de gemiddelde ticketprijs voor alle soorten tickets. Dit doe je door de benodigde inkomsten uit tickets (200.000,- EUR) te delen door de capaciteit (10.000) - de veiligheidsmarge (20% * 10.000 = 2.000). Dus de gemiddelde ticketprijs = 200.000 EUR / 8.000 tickets = 25,00 EUR per ticket.

Eventix tip:

We hebben onlangs een grondig onderzoek gedaan naar welk percentage van de tickets moet worden toegewezen aan verschillende soorten tickets. Gemiddeld hebben organisatoren van evenementen die ~20% van de tickets aan vroege vogels hebben toegewezen een veel grotere kans om hun evenement uit te verkopen.

De tweede stap is het berekenen van de verschillende ticketprijzen. Over het algemeen is de gemiddelde ticketprijs de prijs voor het reguliere ticket. In ons geval is het reguliere ticket dus 25,- EUR.


Vroege vogel tickets moeten worden afgeprijsd ten opzichte van het reguliere ticket. Hoe groter de korting, hoe groter de kans dat de vroege vogel tickets uitverkocht raken. Bovendien, hoe groter de toewijzing aan vroege vogel tickets, hoe groter de groep ambassadeurs voor je evenement zal zijn.


Laten we aannemen dat de korting op de vroege vogeltickets 30% bedraagt. De prijs voor het vroege vogel ticket wordt berekend met de formule: normale ticketprijs / (1 + vroege vogel korting) = 25,- / 1,3 = 19,23 EUR.


Wat moet mijn prijs voor de late tickets zijn? Gebruik de volgende formule:

(Gemiddelde ticketprijs - vroege vogel ticketprijs * capaciteit vroege vogel - reguliere ticketprijs * capaciteit reguliere ticket) / capaciteit late ticket.


Als we het voorbeeld hierboven blijven volgen, ziet onze formule er uiteindelijk als volgt uit:


(25,00 EUR - 19,23 * 25% - 25,00 * 45%) / 30% = 29,80 EUR prijs voor een laat ticket. 


Om een gemiddelde ticketprijs van 25,00 EUR te bereiken en 200.000 EUR ticketinkomsten te maken met 80% verkochte tickets, zou de prijs van je tickets als volgt zijn:

  • Vroege vogel: 19,23 EUR

  • Reguliere tickets: 25,00 EUR

  • Late tickets: 29,80 EUR


Je kunt met de getallen in dit spreadsheet spelen om de perfecte verdeling voor jou te vinden. De veiligheidsmarge, de verdeling over verschillende soorten tickets en de korting die wordt gegeven voor bepaalde soorten tickets, hebben allemaal invloed op de uiteindelijke prijs.


Maak onderscheid tussen ticketprijzen op basis van het doelpubliek. Bied vroegboekkortingen om de eerste verkopen aan te trekken en de interesse te peilen. Gebruik verschillende prijspunten voor verschillende categorieën, zoals VIP-pakketten of groepskortingen, om de inkomsten te maximaliseren.


Double-check de ticketprijzen met die van de concurrentie:

Nu je de prijzen voor je tickets hebt bepaald op basis van de kosten van je evenement, is het zaak om na te gaan of ze tegen deze prijzen verkoopbaar zijn. Analyseer de prijzen van soortgelijke evenementen in je omgeving of branche om te begrijpen wat de markt kan dragen en stel een concurrerende prijs vast. Bedenk wat je evenement uniek maakt en welke meerwaarde het heeft. Bekijk de prijzen (en prestaties) van vergelijkbare evenementen en evenementen in dezelfde periode, week of weekend. 


Zorg ervoor dat de prijs van het ticket de waarde voor de bezoekers weerspiegelt. Kijk naar de kwaliteit van de artiesten, de sfeer op de locatie en eventuele extra voorzieningen die worden aangeboden. Als de hele belevenis uitzonderlijk is, kan de toegevoegde waarde een hogere ticketprijs rechtvaardigen.


Op basis van je analyse van de concurrentie moet je beoordelen of je de tickets (met de berekende veiligheidsmarge) kunt verkopen voor de berekende prijzen. Zo niet, evalueer dan je budget, verlaag de kosten van je evenement, verlaag de verwachte ticketinkomsten en verlaag de ticketprijzen die je hebt berekend.



Besef goed dat de voordelen van sommige van je uitgaven misschien niet meteen duidelijk zijn voor ticketkopers. Als je bijvoorbeeld meer uitgeeft aan een hoogwaardige line-up, zal dit een directe invloed hebben op de ticketverkoop. Maar als je meer uitgeeft aan het decor, zal dit pas duidelijk worden voor de ticketkopers als ze het evenement hebben bijgewoond, niet wanneer ze het ticket kopen. Dit kan een positieve invloed hebben op de ticketverkoop van je volgende evenement, maar voor de ticketverkoop van het lopende evenement heb je er niets aan.

Eventix tip:

Voorregistratie is een waardevol hulpmiddel om de belangstelling te peilen en eventueel marketingstrategieën aan te passen. Het geeft inzicht in de verwachte ticketverkoop en helpt bij het plannen van de noodzakelijke capaciteitslimieten en middelen die nodig zijn om je evenement te organiseren.

Marketingbudget

Het marketingbudget is een essentieel onderdeel van je totale budget, omdat het de ticketverkoop stimuleert. Maar hoeveel moet je ervoor uittrekken? 


Daar is geen vast getal voor. Het zijn variabele kosten die afhangen van verschillende factoren. Laten we eerst vaststellen wat er allemaal in het marketingbudget zit:

  • Budget om marketingmateriaal te maken: het ontwerp, artwork en de personeelskosten die nodig zijn om materiaal te ontwikkelen voor de marketing van je evenement. Marketingmateriaal omvat bijvoorbeeld een website, merk, video's, foto's, flyers en posters.

  • Mediabudget: het budget voor exposure via externe platforms en partners. Denk aan de kosten van onlineadvertenties op sociale media en remarketingcampagnes, mailingcampagnes, het boeken van billboards en het inhuren van PR-hulp.


Het mediabudget varieert sterk. Grote merken trekken standaard 2-3 EUR per bezoeker uit. Er zijn zelfs evenementen waar 3-12 EUR per bezoeker nodig is. Het specifieke mediabudget dat nodig is, hangt af van factoren zoals het type, de locatie, de ticketprijs en de leeftijd van het evenement. Een gevestigd evenement met een lange geschiedenis kan bijvoorbeeld een andere marketingaanpak vereisen dan een nieuw evenement.


Gevestigde merken besteden het grootste deel van hun marketingbudget aan hun bestaande community met mailing- en remarketingcampagnes. Ze gebruiken een veel kleiner deel om nieuwe klanten aan te trekken met gerichte campagnes. Gerichte campagnes zijn doorgaans duurder. Als je geen bestaande klantenkring hebt, zul je dus meer moeten uitgeven aan het mediabudget om het evenement bij potentiële bezoekers onder de aandacht te brengen.


De beste manier om te bepalen wat je moet precies moet budgetteren is om een paar kleine online marketingcampagnes uit te voeren en bij te houden wat je uitgeeft per conversie. Zodra je een paar conversies hebt, kun je je campagnes evalueren om te zien welk budget je nodig hebt om het hele evenement uit te verkopen.


Wanneer je je mediabudget precies moet besteden, kan een net zo lastige vraag zijn. Veel succesvolle organisatoren besteden het grootste deel van het mediabudget vroeg in de campagne voor ticketverkoop, omdat klanten die zich voor je evenement hebben aangemeld je evenement ook zullen promoten via mond-tot-mondreclame. Dus hoe eerder je een grote groep mensen zover krijgt dat ze zich inschrijven voor het evenement, hoe eerder je mond-tot-mondreclame krijgt en hoe sneller de organische verkoop gaat.


Als je meer wilt lezen over hoe je je doelgroep kunt bereiken, bekijk dan het Artikel van onze partner Boest eens.

Conclusie

Bij het organiseren van een evenement komt veel meer kijken dan een creatief idee en de uitvoering ervan. Het vereist een gedetailleerde financiële planning om de kosten te dekken, risico's te beheren en winstgevend te zijn. In dit artikel hebben we de essentiële aspecten van financiële planning voor evenementen uiteengezet, met speciale aandacht voor budgettering, het genereren van inkomsten en de cruciale rol van strategische besluitvorming bij het maximaliseren van succes.


Een gedetailleerd en flexibel financieel plan maakt de kans op een succesvol en winstgevend evenement aanzienlijk groter. Door de financiële resultaten voortdurend te monitoren, en waar nodig bij te sturen, zorg je voor een optimaal gebruik van middelen en maximale inkomsten.


Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via info@eventix.io.