Ticketshop
Eenvoudig in je website te integreren
Sinds de start van onze samenwerking in 2023 hebben we geavanceerde oplossingen voor ticketverkoop en -management geïntroduceerd om de ticketverkoop te stroomlijnen, personalisatie te stimuleren en de efficiëntie op locatie te verbeteren.
Toename in ticketverkoop van 2022 tot 2024
Tickets gepersonaliseerd al weken voor de ADE Conference
Pro hosts ondersteunen ADE 2023
Eventix heeft de mogelijkheid geïntroduceerd om tickets te personaliseren, zodat ticketkopers hun tickets voor of na aankoop kunnen personaliseren. Bezoekers die voor de aankoop een kaartje lieten personaliseren, kregen een kleine korting. Dit was voor maar liefst 86% van de bezoekers reden om hun profiel vroegtijdig in te vullen. Dit stelde ADE in staat om de online ADE Pro database al voor het evenement te vullen met de contactgegevens van hun Pro Pass houders, dit vereenvoudigde de communicatie met de bezoekers. Bovendien leverde vroegtijdige personalisatie ADE waardevolle gegevens op voor het optimaliseren van de marketing en de programmering van de conferentie, zonder dat dit ten koste ging van de conversie in de ticketshop.
Eventix heeft een floating shop functie geïntegreerd in de ADE website, zodat bezoekers eenvoudig evenementen kunnen bekijken en tegelijkertijd meerdere aankopen kunnen doen. De floating shop is volledig onder eigen merknaam en biedt dus een consistente ervaring voor alle verschillende evenementen. Bovendien heeft Eventix de ticketshop van ADE geïntegreerd met het CRM-systeem, voor een soepele gegevenssynchronisatie en verbeterde website tracking. Hierdoor kon ADE marketingtools koppelen aan de ticketshop en de marketingmogelijkheden vergroten, zoals gerichte campagnes en meer engagement.
Eventix lanceerde een badgeprintsysteem waarmee bezoekers hun e-tickets konden omruilen voor polsbandjes en gepersonaliseerde badges in aangewezen centra in Amsterdam. Dit "scan, print and go" systeem reduceerde de toegangstijd aanzienlijk tot slechts 10 seconden per bezoeker, en bood meer tijd voor persoonlijke interacties tussen bezoekers en hosts. De Eventix scan-app en het dashboard maakten het beheer van dit proces kinderspel en de speciale ondersteuning op locatie zorgde voor een snelle oplossing van eventuele problemen. Hierdoor werden lange wachtrijen beperkt en was de algehele ervaring voor de bezoeker een stuk beter.
"Voordat we Eventix in ons systeem hadden geïntegreerd, werden ons ticket- en badgeprintsysteem via twee afzonderlijke processen beheerd. Het vinden van een ticketingpartner die deze processen in één samenhangend proces kon stroomlijnen, heeft ons incheckproces op locatie aanzienlijk verbeterd. Deze verbetering heeft niet alleen het werk voor ons team ter plaatse efficiënter gemaakt, maar ook de ervaring voor bezoekers van de ADE-conferentie enorm verbeterd."
Eventix werkte samen met het ADE aan de ontwikkeling van de Festival Access Map, een uitgebreide en gebruiksvriendelijke tool die is ontworpen om de ervaring van bezoekers te verbeteren. Deze innovatieve kaart biedt realtime updates over de beschikbaarheid van evenementen, zodat bezoekers hun planning effectief kunnen plannen en gemakkelijk door het festival kunnen navigeren. Door actuele informatie te bieden over de status van het evenement en de toegang, zorgt de Festival Access Map ervoor dat Pro Pass-houders hun festivalervaring kunnen maximaliseren en de frustratie van gemiste kansen kunnen vermijden.