Eventix Essentials: De flexibele uitbetalingen

17 September, 2019 - 2 minuten leestijd

Zoals je misschien weet, betalen we wekelijks jouw omzet uit. We doen dit niet voor niks, we vinden namelijk dat een flexibele werkwijze jou als organisator écht verder helpt. Hoe deze werkwijze eruit ziet, lees je in de blog!


Eventix Essentials: De flexibele uitbetalingen

Op welke dag ontvang jij de omzet van je ticketverkoop?

De belangrijkste vraag! Je ontvangt inkomsten van tickets die vorige week van maandag tot zondag verkocht zijn. Op dinsdag verwerken wij de uitbetaling en staat de omzet op woensdag op je rekening.

Waarom betalen we standaard wekelijks uit?

De omzet van ticketverkoop is voor jou waarschijnlijk de grootste inkomstenbron. Wij vinden dat je het verdient om zo snel mogelijk de omzet op je rekening te hebben staan. Veel partijen betalen de omzet pas na het evenement uit; een werkwijze die niet past bij onze visie om jou zo goed en flexibel mogelijk te helpen.

Door wekelijks uit te betalen, geven we jou een actuele stand van je cashflow. Verkoopt jouw evenement in een week plotseling meer kaarten dan verwacht, heb je direct extra budget beschikbaar. Dit extra geld kun je vervolgens weer voor je evenement inzetten.

EVENTIX TIP: Voor je evenement meer omzet genereren?

Je kunt meer omzet genereren door optionele producten zoals munten, bustickets en parkeerkaarten aan een ticketshop toe te voegen. We zien dat evenementorganisatoren die optionele producten aan hun ticketshop toevoegen een flinke omzetstijging hebben ten opzichte van ticketverkopen zonder optionele producten.*

Het flexibel aanpassen van uitbetalingen

Je kunt de periode van uitbetalingen flexibel wijzigen. Wil je wekelijks, maandelijks of bij een bepaald bedrag uitbetaald worden? Geen probleem! Bij bedrijfsinstellingen in het Eventix Dashboard wijzig je in een handomdraai de manier van uitbetalen. Omdat iedere organisator andere voorkeuren heeft, geven we deze mogelijkheid tot aanpassen.

Terugstorten met jouw toestemming

Wanneer een bezoeker geld van een gekocht ticket teruggestort wilt krijgen, sturen we eerst de bezoeker naar jou om toestemming te vragen. We storten pas geld terug op het moment dat we jouw toestemming hebben ontvangen. Overigens hoef je volgens het herroepingsrecht (14 dagen, geld terug-regel) geen toestemming te geven voor een aanvraag tot terugstorten.

Jouw geld veilig op een derdengeldenrekening

De omzet van jouw ticketverkoop komt binnen op een derdengeldenrekening (of kwaliteitsrekening). Deze rekening staat onder toezicht van De Nederlandse Bank.

Ben je nog geen klant en wil je weten welk pakket het beste bij jou past? Kijk op onze pricing page!

Begin direct

Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!

Maak jouw ticketshop