Blijf op de hoogte met dagelijkse en wekelijkse inzichten

Andy 31 May, 2022 - 6 minuten leestijd

Wanneer je kaartverkoop eenmaal live is gegaan, wil je graag op de hoogte gehouden worden. In het Eventix Dashboard of via de Eventix Insight app (beschikbaar voor iOS en Android) kun je je actuele ticketverkoop inzien, maar wil je deze inzichten op andere manieren bekijken of delen met de rest van je organisatie? Dan hebben we een aantal handige tools waar je gebruik van kunt maken.

In deze blog lees je meer over:

  • Dagelijkse e-mail en Slack updates
  • Wekelijkse e-mail updates
  • Hoe je meldingen activeert
  • Andere manieren om inzichten te delen

Dagelijkse en wekelijkse notificaties

Precies weten hoe het met de kaartverkoop van je evenement gaat, kan een sleutelelement zijn voor het bijsturen van je marketingcampagnes, het bepalen van de inkoop en het toewijzen van personeel. Of je nu met een groot of klein team werkt, er zijn genoeg redenen om je inzichten met je team te delen via e-mail of Slack kanalen. Deze, door externe developers gemaakte, Eventix App Library apps bieden nieuwe manieren om zowel jou als je team op de hoogte te houden van je kaartverkoop.


Daily e-mail notifications

Wanneer je ervoor kiest om een dagelijks overzicht van je kaartverkoop per e-mail te ontvangen, vind je elke ochtend om 8:00 een e-mail in je inbox. Je kunt instellen dat deze mail naar meerdere e-mailsadressen binnen je organisatie gaat.

"Ik ontvang dagelijks updates via de e-mail notificaties. De updates worden ook naar onze directeur, receptioniste en facilitaire manager gestuurd. Zo weet iedereen constant hoe de zaken ervoor staan met betrekking tot onze evenementen en kunnen we de statistieken vergelijken met voorgaande jaren. Zo hebben we ook gelijk een beeld van hoe effectief bepaalde social media posts zijn geweest. Meten is weten."
Janneke Kennis, PR-manager, Oorlogsmuseum Overloon

daily email notifications


Daily Slack notifications

Met onze Slack integratie ontvang je een dagelijkse update van je kaartverkoop in een Slack-kanaal naar keuze.

Om hier het meeste uit te halen, zou je in Slack een apart "pre-sales" kanaal kunnen aanmaken met alle projectleiders en marketing medewerkers erin. Elke ochtend krijgen je teams een update over de kaartverkoop en kunnen ze aan de hand daarvan plannen opstellen. Stel je bent verantwoordelijk voor het werven van barpersoneel voor een evenement, dan is het belangrijk om een redelijk idee te hebben van hoeveel bezoekers er aanwezig zullen zijn. Dit is precies wat het Event Warehouse doet:

“Omdat we heel veel verschillende dashboards hebben en dus ook veel verschillende evenementen, is het voor ons prettig om 's morgens door [onze dagelijkse slack meldingen] te scrollen, zodat we in één oogopslag kunnen zien of er uitblinkers zijn. Daardoor hoeven de hoofden van elke afdeling niet elk dashboard door te lopen om te zien wat de huidige stand van zaken is. Dat is de belangrijkste reden!”
Chantal van den Akker, Hoofd Financiën, The Event Warehouse


daily slack notifications


Er zijn ook andere nuttige dingen die je kunt doen aan de hand van deze dagelijkse updates. Stel bijvoorbeeld dat je marketingteam merkt dat de verkoop voor een bepaald evenement begint te stagneren, dan kunnen ze snel reageren door hun promoties op te voeren.


Weekly E-mail notifications

Door wekelijkse e-mail meldingen te activeren krijg je elke maandagochtend om 8:00 uur een totaaloverzicht van je kaartverkoop, rechtstreeks in je inbox. Zo zie je ook hoeveel tickets je hebt verkocht sinds datzelfde tijdstip de week ervoor. De wekelijkse e-mail meldingen bevatten een overzicht van de verkoop per evenement, en ook per tickettype. Je ziet ook welk percentage van de beschikbare tickets voor elk evenement daadwerkelijk verkocht is.

“We begonnen wekelijkse e-mail meldingen te gebruiken toen onze baas zei dat hij het overzicht kwijt was geraakt van wat er te koop stond en hoeveel kaartjes er voor elk evenement verkocht waren. Terwijl hij alle informatie in het Eventix Dashboard kan vinden, zou het veel prettiger zijn om gewoon elke maandagochtend te beginnen met een update van de actuele ticketstatus. De maandagse update toont ook het totaal aantal beschikbare tickets, wat helpt bij het bewaren van perspectief.”
Chantal van den Akker, Hoofd Financiën, The Event Warehouse


weekly email notifications


Hoe activeer ik meldingen van mijn ticketverkoop?

Om dagelijkse of wekelijkse updates te activeren, ga je naar de Eventix App Library en kies je de Daily Slack notifications, Daily E-mail notifications of Weekly E-mail notifications. WanneerBen je geïnteresseerd in het automatiseren van processen of het aanpassen van je ticketing ervaring? Kijk dan eens welke andere apps we je je app gekozen hebt, klik je op 'Get this app' op de overzichtspagina van de app. Meld je aan met je Eventix account om de app aan je account te koppelen, en volg de instructies op het scherm.

Ben je geïnteresseerd in het automatiseren van processen of het aanpassen van je ticketing ervaring? Kijk dan eens welke andere apps we beschikbaar hebben in de App Library.


Andere manieren om inzichten te delen

Er zijn twee andere manieren waarop je informatie over je ticketverkoop kunt delen met teamleden of vertrouwde partners.

View-only account

Als je in je Eventix Dashboard een nieuw lid uitnodigt om bij je team te komen, kun je kiezen of je wilt dat hij of zij ‘company manager’ wordt of niet. Een company manager heeft volledige toegang tot je Eventix company en kan alles aanpassen. Wanneer je ervoor kiest om ze geen company manager te maken, hebben ze een view-only account. View-only accounts kunnen geen aanpassingen maken in je evenementen, tickets of company, maar ze kunnen wel je data inzien en demografische gegevens vergelijken, bijvoorbeeld.

Je kunt de rechten die je teamleden hebben op elk moment veranderen in het ‘Beheer gebruikers’ menu.


Live Sales: Temporary insights

Wil je een tijdelijk overzicht van je live kaartverkoop maken? Dan kun je de ‘Live Sales: Temporary insights’-app gebruiken. Met deze app kun je tijdelijke links aanmaken waarmee je een live overzicht van de verkoop van je evenementen kunt inzien. De tijdelijke links blijven 24 uur geldig. Deze links zijn perfect voor als je een piekverkoop verwacht en er zeker van wilt zijn dat je team en/of partners weten hoe de verkoop verloopt.

Heb je nog vragen of feedback? Neem dan contact met ons op via de chat of door een mail te sturen naar info@eventix.io.

Begin direct

Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!

Maak jouw ticketshop