Rebranding Eventix betekent begin van uitbreiding naar nieuwe wereldmarkten

1 April, 2021 - 3 minuten leestijd

Vandaag heeft Eventix zijn vernieuwde visuele identiteit en merklogo gelanceerd. De rebranding staat voor een nieuw begin in het kader van de harde realiteit waarmee de eventsector momenteel wordt geconfronteerd en visualiseert tegelijkertijd duidelijk het gebruiksgemak waar Eventix voor staat.

Sinds 2015 moedigt Eventix zijn organisatoren aan om een trouw publiek op te bouwen en daarbij gebruik te maken van hun geavanceerde tools. Vandaag maakt het merk een sprong voorwaarts door de introductie van een volledig nieuw visueel design; een design dat uiteindelijk in alle contactmomenten met de organisator met Eventix naar voren komt. De modernere look, geïnspireerd door de veelzijdigheid van hun klanten, is de eerste volledige rebranding sinds de oprichting van het bedrijf en geeft de waarden van Eventix goed weer.

De aankondiging is een teken van toewijding aan gebruiksvriendelijke tools en komt mede tot stand door de recente verbeteringen aan het platform door de toevoeging van tijdsloten, ticketshops met kalenderfunctie en de uitbreiding naar zowel de Duitse als de Spaanse markt. Eventix was altijd al wereldwijd beschikbaar, maar biedt nu ook lokale ondersteuning voor Spaanse en Duitse organisatoren.

De nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld in samenwerking met het digitale designbureau 'Resoluut', dat onder andere het nieuwe logo van Eventix creëerde, de zogenaamde 'Cheer'. Door de uitgestrekte armen van een juichende menigte na te bootsen, roept dit nieuwe logo een universeel herkenbaar gevoel op. De 'Cheer' staat voor het vieren van een nieuw begin: voor Eventix, voor de organisatoren, voor hun evenementen en feesten, en natuurlijk ook voor de bezoekers.

Eventix-branding

Eventix heeft consequent aangegeven dat het opbouwen van een groep loyale bezoekers het allerbelangrijkste is bij het organiseren van een evenement en heeft daarom besloten om 'Build Your Crowd' als nieuwe slogan te omarmen. Het idee achter deze gedachte is dat organisatoren succesvoller zijn in het verkopen van tickets als ze tijd besteden aan het leren kennen en begrijpen van hun doelgroep. Eventix richt zich daarom op het ontwikkelen van de tools die organisatoren nodig hebben om hun publiek te begrijpen en op te bouwen.

Joost Aanen, CEO Eventix: "Voor ons staan innovatie en ontwikkeling voorop. Met onze rebranding willen we laten zien dat we niet alleen innovatief zijn, maar ook dat we binnenkort gaan uitbreiden naar nieuwe markten over de hele wereld."

Over Eventix:

Eventix, opgericht in 2015, is een in Nederland gevestigde ticketing platform. Eventix gelooft sterk in gebruiksgemak, innovatie en organisatoren eigendom geven over hun data. Meer informatie vind je op hun website en via Facebook of Linkedin.

Begin direct

Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!

Maak jouw ticketshop