Kaartverkoopsysteem

Verkoop je tickets met het kaartverkoopsysteem van eventix

Verkoop online verschillende soorten tickets voor jouw evenement.

Start met Eventix

Kaartverkoopsysteem

Festivals, congressen en attractieparken. Het is slechts een greep uit de grote bak evenementen waarvoor jij en ik tickets kopen. Het kopen van tickets gaat door middel van een kaartverkoopsysteem, maar wat is een kaartverkoopsysteem? En wat biedt het kaartverkoopsysteem van Eventix? Je leest het in de blog!

Waarom gebruik je een kaartverkoopsysteem?

Het gebruik van een kaartverkoopsysteem heeft veel voordelen. Natuurlijk kun je met een kassa en pinautomaat bij de entree gaan zitten en alle bezoekers entree laten betalen. Terwijl je dit leest, zie je ongetwijfeld voor je hoe onhandig een dergelijk systeem is.

Een kaartverkoopsysteem is meer dan het verkopen van tickets. Het is een service die een evenementorganisator rust en overzicht geeft. Daarnaast zitten er nog een aantal voordelen aan het gebruik van een kaartverkoopsysteem:

Het is veilig(er) en minder fraudegevoelig. Discussies over ‘zij heeft voor mij betaald’ of ‘ik ben al binnen geweest’ bestaan niet meer

Online tickets:

Met het oog op duurzaamheid ontvangt een bezoeker een ticket direct in zijn mailbox.

Geen sluitingstijden

Of een bezoeker om 7 uur s’ochtends of 11 uur s’avonds wilt kopen. Het (online) kaartverkoopsysteem is altijd open.

Wat biedt het kaartverkoopsysteem van Eventix?

Self-service

Het kaartverkoopsysteem van Eventix biedt een flexibele, gebruiksvriendelijke en snelle manier om tickets te verkopen. Het belangrijkste is dat Eventix focust op self-service. Het Eventix Dashboard en de bijbehorende handleidingen in het Eventix Help Centre zorgen ervoor dat een evenementorganisator zonder hulp aan de slag kan.

Uitbreiden van de mogelijkheden

Het kaartverkoopsysteem van Eventix geeft ontzettend veel mogelijkheden. Je past de kleuren van een ticketshop aan, uploadt een ticketachtergrond en zoekt naar behulpzame partners via de Eventix Marketplace.

Flexibele uitbetalingen

We hebben eerder geschreven over flexibele uitbetalingen. We vinden namelijk dat een soepele manier van uitbetalen bij Eventix hoort. Daarom betalen we standaard wekelijks de ticketomzet van de vorige week uit. Daarnaast heeft iedere evenementorganisator voorkeuren als het gaat om uitbetalen. Met het kaartverkoopsysteem van Eventix kan een organisator zelf de periode van uitbetalingen aanpassen.

Inzicht over data

In tegenstelling tot andere kaartverkoopsystemen is de data over bezoekers in het bezit van de evenementorganisator. Deze data van bezoekers is van onschatbare waarde als je advertenties op Facebook wilt laten zien of Direct Mailing gebruikt bij het versturen van updates over je evenement.

Het voorkomen van fraude

Het kaartverkoopsysteem van Eventix is zo ingesteld dat de mogelijkheden om te frauderen minimaal zijn en blijven. Eén van de getroffen maatregelen is de integratie van TicketSwap’s SecureSwap. De SecureSwap zorgt ervoor dat er een nieuwe QR-code op een verkocht ‘Eventixticket’ komt en de oude (van het originele ticket) code ongeldig wordt gemaakt. Naast de maatregelen die we al treffen, blijven we nieuwe oplossingen ontwikkelen om fraude tegen te gaan.

Naast het aanbieden van een kaartverkoopsysteem denken we mee over de vraag ‘Hoe kunnen er meer tickets verkocht worden?’ en schrijven we blogs over bijvoorbeeld ‘event marketing’. Wij geloven namelijk niet in het ‘klassieke’ beeld van een kaartverkoopsysteem en zullen op het gebied van ticketing alles uit de kast halen om samen met jou zoveel mogelijk tickets te verkopen. Hoe we dit doen? We luisteren écht naar je! Daar is onze Marketplace het perfecte voorbeeld van.

Gratis tickets, betaalde tickets & de gastenlijst

Eventix biedt drie verschillende soorten tickets; gratis, betaald en tickets voor de gastenlijst.

Gratis tickets hebben geen servicekosten. Als jij geen omzet haalt uit het verkopen van tickets, berekenen we geen kosten. Bij gekochte tickets betaal je de laagste servicekosten, namelijk maar €1 per verkocht ticket.

De gastenlijst is ideaal voor trouwe fans of om accreditaties aan pers en fotografen af te geven. In de Eventix Marketplace vind je sinds kort de Eventix Guest-Request. Via de Guest-Request kunnen mensen die een gastenlijstticket willen een aanvraag indienen. Deze aanvragen komen op een centrale plek binnen en vervolgens accepteert of weigert een evenementorganisator de aanvraag. Wanneer de aanvraag goedgekeurd wordt, ontvangt de bezoeker direct een ticket in zijn mailbox.

Flexibel koppelen met het kaartverkoopsysteem van Eventix

De basis van het Eventix-systeem is gebouwd op een API. Voordat we je om de oren gaan slaan met technische termen; de API maakt het mogelijk om te koppelen met externe programma’s zoals Zapier en dat is informatie die je wilt weten.

Zapier is een tool die twee programma’s aan elkaar koppelt. Stel dat je Eventix koppelt met een maillijst van MailChimp en een bezoeker koopt een kaartje. Het e-mailadres, naam en overige gegevens worden automatisch aan de maillijst toegevoegd, zonder dat je deze zelf handmatig bezoekersinformatie aan de maillijst van MailChimp moet toevoegen.

Een ticketshop op maat

Het kan zijn dat je een ticketshop in jouw stijl wilt ontwerpen. Dat is nóg een toegevoegde waarde aan het kaartverkoopsysteem van Eventix. Lever designs aan en voor je het weet kopen bezoekers tickets in een gebruiksvriendelijke en op maat gemaakte ticketshop zoals die van WeCanDance.

Optionele producten

Als evenementorganisator kun je optionele producten zoals munten, parkeerkaarten en campingtickets aan een ticketshop toevoegen. Dit doe je door middel van Collapses, waarbij je verschillende onderdelen toevoegt en sorteert.

EVENTIX TIP: Verhoog je omzet door optionele producten

We zien bij evenementorganisatoren die optionele producten in de ticketshop aanbieden een flinke omzetstijging ten opzichte van edities zonder optionele producten in de ticketshop. Geef een kleine korting op munten (20+2) gratis en bezoekers hebben naast het niet hoeven wachten in de ‘muntenrij’ nog een reden om van tevoren munten aan te schaffen.

Het duurzame kaartverkoopsysteem

We proberen ons kaartverkoopsysteem steeds duurzamer aan te bieden. Dit doen we door:

Het gebruik van e-tickets aan te raden

Soms stellen bezoekers de vraag of een ticket geprint moet worden. Het moet niet, maar we raden altijd eerst aan om gebruik te maken van het e-ticket.

Minder inkt op het ticket te gebruiken

Als je inzoomt op een ticket, zie je dat de inkt van de tekst ‘bolletjes’ heeft. Wanneer een ticket alsnog geprint wordt, scheelt het in ieder geval een klein beetje inkt.

Onnodige programma’s van de (razendsnelle) scanners te verwijderen

We halen onnodige programma’s van onze scanners. Zo zorgen we ervoor dat de batterij langer meegaat en de scanners minder snel aan de oplader moeten.

Dozen te hergebruiken als scanners verzonden worden.

Wekelijks verzenden we tientallen scanners. We proberen zoveel mogelijk dozen opnieuw te gebruiken zonder nieuwe dozen aan te schaffen.

Ervaar de shop

Wil je weten hoe onze shop werkt of wat jouw klanten straks zien?

Start Demo

Ga jij een evenement organiseren?

Wil je advies of meer informatie over hoe je het beste jouw ticketshop kan opzetten. Vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op.

Bedankt

We nemen zsm contact op.

Lees hier onze nieuwe blogs