Eventix ondersteunt ondernemers met tijdsloten en reserveringen.

15 May, 2020 - 2 minuten leestijd

Op het moment dat Mark Rutte de versoepelingen aankondigde betekende dat voor veel ondernemers een behoorlijke opluchting, maar werd er ook indirect gevraagd om creativiteit. Een aantal beroepen en culturele instellingen mogen de deuren, onder strenge voorwaarden, weer openen. Om gemakkelijk aan de voorwaarden te voldoen kunnen veel van deze beroepen gebruik maken van de tijdsloten en reserveringen via Eventix.

De 1,5 meter afstand blijft de belangrijkste regel. Culturele instellingen en horeca mogen per 1 juni weer open, mits de anderhalve meter gewaarborgd kan worden en er niet meer dan 30 personen de culturele instelling bezoeken. Daarbij zal er veel gewerkt moeten worden met reserveringen.

Hoe werkt de functie?
Om te voorkomen dat ondernemers veel tijd kwijt zijn aan telefonische reserveringen, voegt Eventix de optie van tijdsloten in de vorm van tickets toe. Wanneer klanten (bij contactberoepen) en gasten (bij horeca) een plek willen reserveren hoeft een ondernemer dit niet meer telefonisch of via de mail af te handelen.

Met het systeem van Eventix kan een onderneming de dagen waarop ze open zijn als ‘een evenement’ behandelen. Zo kan hij of zij tijdsloten in de vorm van tickets toevoegen, waarbij de ondernemer zelf de mogelijkheid heeft of deze reservering gratis is (bij bijvoorbeeld kappers) of dat er een reserveringsprijs gevraagd wordt.

Bij het toevoegen van deze tijdsloten/tickets kan een ondernemer bezoekersdata vragen. Een paar van deze vragen, zoals woonplaats en naam, zijn standaard ingesteld, maar een ondernemer kan ook zelf bezoekersdata instellen. In het geval van horeca kan dit bijvoorbeeld ‘favoriete gerecht’ zijn. Met deze bezoekersdata heeft een horecaondernemer beter inzicht in de wensen van zijn gasten en kan hij of zij gerichter (en duurzamer) de inkopen doen.

Waarom een ‘reserveringsprijs’?
De reserveringsprijs is de prijs die een gast als voorschot op zijn of haar rekening betaald. Deze reserveringsprijs wordt uiteindelijk als korting verrekend op de rekening van de gast. Het in kunnen stellen van een reserveringsprijs verkleint de kans dat een gast niet op komt dagen. Daarnaast heeft de onderneming sowieso een minimum bedrag aan omzet per gast en voorkomt het gasten die een reservering onnodig bezet houden.

Kunnen tickets veilig gescand worden?
Ja, tickets kunnen eventueel veilig vanuit achter plexiglas gescand worden.

Begin direct

Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!

Maak jouw ticketshop