Gebr. de Nobel

Het verhaal

Iedere studentenstad heeft een bloeiende muzikale scene nodig. Daarom heeft het Leidse poppodium Gebr. de Nobel in december 2014 de deuren geopend. Het poppodium ligt in het kloppende hart van Leiden en huisvest in een oud bedrijvencomplex. Gebr. de Nobel bestaat uit twee zalen; de kleine zaal is goed voor 200 bezoekers, de grote voor 800. Volgens Ruud Visser, directeur van Gebr. de Nobel, heeft de grootste zaal het beste geluid van Nederland (en misschien wel van de wereld).

Vijf jaar na de opening is Gebr. de Nobel op zoek gegaan naar een ticketaanbieder die de sensationele ervaring van een bezoek aan Gebr. de Nobel extra kracht bij zet. Ze hebben daarom Eventix gekozen. Wat biedt Eventix dat hun vorige en andere ticketaanbieders niet aanbieden?

HET DOEL

Gebr. de Nobel is gebrand om zijn bezoekers een muzikale ervaring van de bovenste plank te bieden. Ons uitgangspunt was om hun de volledige controle over de data en het inrichten van hun evenementen te geven. Hierbij is het van belang dat de oude data, verzameld bij de vorige ticketaanbieder, niet verloren zou gaan.

Flexibiliteit en branding

Het leveren van flexibele ticketing, inclusief gewenste integraties en een op maat gemaakte ticketshop

Controle over hun data

Het toegang geven tot bezoekersdata, zodat Gebr. de Nobel deze data kan beheren en vergelijken

Importeren van ‘oude’ data

Het inzichtelijk maken van de data die vanaf de vorige ticketaanbieder is meegenomen

Ondersteunen van de box office

Het aanbieden van hardcopy tickets in de box office om deurverkoop en contant betalen te ondersteunen

Self-service

De kracht van Eventix ligt in het feit dat het volledig self-service is. We willen ons niet mengen in het beheer van de ticketing, máár staan klaar als een organisator vragen heeft. Dit hebben we ook beschikbaar voor Gebr. de Nobel gemaakt. Zij hebben volledige controle over de ticketing en alle bezoekersdata is eigendom van Gebr. de Nobel.


Self-service

Het maken van eigen evenementen

Aangesloten organisatoren bepalen welke artiesten ze boeken en wat de ticketprijzen voor een evenement zijn. Als organisatoren tien verschillende tickets willen, kunnen ze deze maken. Dat is hoe het zou moeten zijn. We mengen ons niet in de ticketverkoop, prijzen of advertenties. We geven alleen handvatten om evenementen op een slimme manier te laten groeien.

Eventix dashboard settings
Ticket settings
Self-service

Samenwerken met (externe) partners

Gebr. de Nobel heeft sinds de overstap naar Eventix de mogelijkheid om in hun ticketshop(s) samen te werken met externe partners. Dit opent de deuren om samen te werken met andere evenementorganisatoren en conceptavonden te organiseren.

Website menu
Third parties in shop
Self-service

Ticketshop in de huisstijl

We hebben Gebr. de Nobel geholpen bij het creëren van een op maat gemaakte ticketshop, die past in de branding van hun website. De gemaakte ticketshop is gebruiksvriendelijk en geoptimaliseerd voor conversie. Het gebruik van Gebr. de Nobel’s branding zorgt, wanneer een bezoeker een ticket gaat kopen, voor herkenning en vertrouwen.

Ticket shop
gebrdenobel shop menu

JOUW BEZOEKERS, JOUW DATA

Voordat Gebr. de Nobel de overstap naar Eventix maakte, was één van de grote kopzorgen dat ze niet langer toegang hadden tot eerder verzamelde bezoekersdata. Deze data is voor een evenementorganisator van onschatbare waarde. Daarom zorgen we er altijd voor dat (oude) bezoekersdata behouden wordt en bruikbaar is als Gebr. de Nobel gaat adverteren.


JOUW BEZOEKERS, JOUW DATA

Het overzetten van oude data

We hebben hun vorige ticketaanbieder gevraagd om alle verzamelde bezoekersdata (vanaf 2011!) naar ons te sturen. Poppodia zoals Gebr.de Nobel organiseren ontzettend veel evenementen. Je kunt je vast voorstellen hoe complex deze bulk aan bezoekersdata was. Gelukkig had ons Customer Success weinig moeite om deze data bruikbaar te maken en deze in ons systeem te importeren.

JOUW BEZOEKERS, JOUW DATA

Tracking & Analyses

In het verleden was Gebr. de Nobel bij hun analyses afhankelijk van de ticketaanbieder. Bij de overstap hebben we hun de volledige controle gegeven over de tracking en analyses. Gebr. de Nobel heeft de volledige vrijheid om de klantreis van hun bezoekers te volgen en (potentiële) bezoekers als doelgroep te gebruiken voor hun advertenties.

JOUW BEZOEKERS, JOUW DATA

Inzichten

In ons Dashboard hebben organisatoren de mogelijkheid om hun (bezoekers)data te analyseren en te vergelijken. Deze data is altijd beschikbaar. Er hoeft bijvoorbeeld geen contact met ons opgenomen te worden als een organisator deze data wilt gebruiken. Mocht er hulp nodig zijn staat ons Customer Success Team 24/7 voor ze klaar.

JOUW BEZOEKERS, JOUW DATA

Overgedragen tickets

Hun vorige ticketaanbieder had voor een aantal toekomstige evenementen al tickets verkocht. We hebben de ticketverkoop van deze evenementen overgenomen. Via Secure Swap (van TicketSwap) hebben we de al verkochte tickets van een nieuwe, geldige QR-code voorzien. Zelfs wanneer een ticketaanbieder geen integratie met Secure Swap heeft, kunnen we al verkochte tickets een nieuwe QR-code geven. Dit is de veiligste manier om ervoor te zorgen dat een bezoeker een geldig ticket heeft.

HARD COPY TICKETS

Gebr. de Nobel wilt de optie om tickets te kunnen printen en deze buiten de online verkoop aan te bieden. Het verkopen van hardcopy tickets is voor poppodia nog steeds een veel voorkomend fenomeen. Het ondersteunen van het verkopen van hardcopy tickets is daarom een prioriteit van ons geweest.

HARD COPY TICKETS

Tickets op locatie

Omdat Gebr. de Nobel in het centrum van Leiden ligt, wil het poppodium de mogelijkheid hebben om tickets via de box office te verkopen. Zo kunnen voorbijgangers in de box office een hardcopy tickets aanschaffen. Het beschikbaar maken van tickets op locatie geeft Gebr. de mogelijkheid om deurverkoop te faciliteren. Daarnaast zorgt het verkopen van tickets op locatie ervoor dat er contant betaald kan worden.

HARD COPY TICKETS

Deurverkoop & Premium product

Bij poppodia is de deurverkoop een populair fenomeen. Hardcopy tickets voelen ook meer als een ‘Premium Product’ aan. Uiteraard zijn ook de cijfers van verkochte hardcopy tickets zichtbaar in het Dashboard.

HARD COPY TICKETS

Makkelijk te installeren

Om dit nieuwe verkooppunt te ondersteunen hoeft Gebr. de Nobel geen gloednieuw systeem aan te schaffen. Sterker nog, ons systeem ondersteunt vaak de hardware die aanwezig is. Of dit nu een BOCA printer of een aan een PC gekoppelde laserprinter is, de kans is groot dat we het ondersteunen.

INTEGRATIE MET CASHR

Het integreren van de ticketshop met Cashr is alleen mogelijk door de flexibiliteit van ons systeem. Onze API staat het toe om talloze systemen aan Eventix te koppelen.

Integratie

Integratie met Cashr via onze open API.

Onze open API maakt het mogelijk om met andere systemen te koppelen en te ‘communiceren’. Zo kunnen we een directe link met Cashr maken en in een ticketshop integreren. Dit betekent óók dat we informatie over aankopen naar Cashr kunnen communiceren. Dit heeft als resultaat dat een organisator alle inkomsten in één overzicht heeft.

Parking tickets

👋
Wil je een ticketshop op maat?

Jouw kaartverkoop optimaliseren?

Let's talk!