Eventix - FAQ

Veel Gestelde Vragen

De meeste vragen die onze gebruikers hebben worden hieronder beantwoord. Staat je vraag er niet tussen, kun je ons uiteraard gewoon mailen.


Veel gestelde vragen door organisatoren

Ons ticketsysteem is in eerste instantie ontwikkeld in samenwerking met een non-profit partij om hoge servicekosten op kaartjes tegen te gaan. Pas later zijn we de markt op gegaan als commerciële partij en hebben we het systeem opengegooid voor organisaties van andere evenementen.

Het systeem is grotendeel geautomatiseerd, waardoor we kosten besparen. Ook geven we de mogelijkheid om in plaats van dure laserscanners gebruik te maken van uw eigen smartphone om kaartjes mee te scannen. Hierdoor kunnen we kosten besparen en dat merkt u in de prijs van de servicekosten.

We willen met onze voordelige prijzen (€1 service kosten per kaart, en geen transactie kosten) organisaties de mogelijkheid geven om bezoekers tegen een normaal tarief online kaarten te laten kopen.

Veel ticketserviceproviders pretenderen een 'gratis' systeem aan te bieden, terwijl de bezoeker van uw evenement zich scheel betaalt aan servicekosten. De kosten die u als organisatie niet betaalt, betaalt de bezoeker dus bij het afrekenen. bij sommige partijen lopen deze kosten op tot € 6,00 op een enkel kaartje. Een gratis ticketservice bestaat dus niet.

Bij Eventix kunt u zelf instellen hoe de servicekosten van €1 per kaart wordt verdeeld tussen de organisator en de bezoeker. U kunt er dus voor kiezen de euro, of een deel hiervan, binnen de kaartprijs te laten vallen. De meeste organisaties laten echter de bezoeker de euro betalen. De service is in dat geval kosteloos voor de organisatie (lees ook de vraag hierboven).

Als een bezoeker vraagt of hij/zij een e-ticket opnieuw verstuurd kunnen krijgen kun je dit als organisator zelf oplossen.

In het dashboard ga je naar Gasten > Orderlijst. Daar kunt je de bestelling opzoeken en het e-ticket downloaden door in de rechter kolom op het oogje te klicken. Deze kun je dan in de reply naar de bezoeker als bijlage meesturen.

Wat je ook kunt doen is de bezoeker dit zelf laten oplossen en ze doorsturen naar onze FAQ voor bezoekers. Daar kunnen ze door het volgen van een aantal stappen zelf hun ticket opnieuw laten versturen.


Eventix heeft verschillende soorten klanten, met verschillende soorten vragen. Daarom hebben we aparte secties met veel gestelde vragen voor bezoekers en organisatoren.

> Ik bezoek een evenement